13 maanden voeding en geen ongesteldheid, vruchtbaar of niet?!

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
Marije

13 maanden voeding en geen ongesteldheid, vruchtbaar of niet?!

Bericht door Marije » di jul 16, 2019 9:36 am

Goedemorgen,

Vraagje! Mijn dochter is inmiddels 13 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding en ben om die reden nog niet ongesteld. Wij hebben een wens voor een 2e kindje, ik vraag mij af hoe dit zit en waar wij rekening mee moeten houden. Ik wil liever nog niet stoppen met borstvoeding, maar ben ik wel vruchtbaar? En hoe kom ik erachter wanneer ik mijn eisprong heb? Is de kans groot dat ik zanger kan raken of moet daarvoor mijn ongesteldheid eerst terug komen?

X

Topic starter
Annelies

Re: 13 maanden voeding en geen ongesteldheid, vruchtbaar of niet?!

Bericht door Annelies » wo jul 17, 2019 1:20 pm

Ik gaf geen bv meer toen ik zwanger werd van de tweede dus ik spreek niet ut ervaring, maar volgens mij is de kans groot dat je wel vruchtbaar bent. Ik weet dat sommige mensen hun temperatuur meten op een vast moment op de dag en aan de hand daar van kunnen zien of ze hun eisprong hebben. Ik ben er niet zeker van of dit hetzelfde is tijdens de borstvoedingsperiode.
Als ik jou was zou ik de voorbehoedsmiddelen aan de kant doen, er van genieten en het gewoon maar laten gebeuren ;)

Trix Planting
Forumeigenaar

Nachtvoedingen en frequentie

Bericht door Trix Planting » wo jul 17, 2019 8:29 pm

Marije schreef:
di jul 16, 2019 9:36 am

Ik geef nog steeds borstvoeding en ben om die reden nog niet ongesteld.

Om zwanger te kunnen raken heb je in ieder geval een eisprong nodig ;-) die gaat vooraf aan de menstruatie. In principe zou je dus zwanger kunnen worden voor je ongesteld bent.
Soms werkt het om (ev. tijdelijk) de nachtvoedingen niet te geven. Bij sommige vrouwen is dat voldoende om de cyclus weer op gang te brengen. Ook minder vaak voeden kan dat bewerkstelligen.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

MamaE

Bericht door MamaE » wo jul 17, 2019 10:25 pm

Bij mij duurde het 15 maanden tot de eerste menstruatie tijdens de borstvoeding, inclusief nachtvoedingen. Ik geloof dat dat best normaal is. Hoop dat je nog even geduld hebt of dat minderen een optie is!

Anne Sophie

Bericht door Anne Sophie » ma okt 07, 2019 4:59 pm

Bij mij 10 weken na de geboorte, incl nachtvoedingen. En was ook zwanger van de volgende tijdens de bv en de bv ging gewoon door zonder problemen.

Plaats reactie