Groei van mijn 19-maander

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
Suus

Groei van mijn 19-maander

Bericht door Suus » wo apr 10, 2019 8:07 am

Mijn zoon is tussen de 14 en 19 maanden niet veel aangekomen in gewicht. Hiervoor groeide hij altijd op het gemiddelde. Hij drinkt nog aardig veel borstvoeding. Hij eet wel oke (maar is zegmaar gekker op borstvoeding)

Ik weet zeker dat ik nog wel genoeg melk heb

Maar vraag mij af of er nog wel genoeg vetjes inzitten (aangezien er aan mijn eigen lichaam ook geen vet meer zit terwijl ik veeeeel eet) zou dit de reden kunnen zijn dat mijn zoon niet meer aankomt?

Advies van consultatie bureau was minder bv en meer gewoon eten

Wat hij eet:

Snachts onbeperkt borstvoeding
Smorgens een half van zijn broodje (met roomboter en beleg)
Tussendoor 1 stuk fruit of meer
Lunch een half van zijn broodje(met roomboter en beleg) meestal nog een schaaltje volle yoghurt erbij
Voor en na het slaapje borstvoeding
Soms nog een cracker of groentesnack maar zit meestal al vol van de bv
Avond eten meestal een half van zijn portie
Voor slapen bv en snachts weer onbeperkt

Zeggen jullie ook minderen met bv?

Georgette Oskamp
Contacteer:

Re: Groei van mijn 19-maander

Bericht door Georgette Oskamp » wo apr 10, 2019 11:55 am

Het is wel herkenbaar hoor, dat borstgevoede baby's in hun tweede levensjaar nog niet zo uitbundig veel ander voedsel eten (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Zolang ze genoeg moedermelk krijgen komen ze niet snel wat tekort. De meeste hapjes ander voedsel bevatten ook lang niet zoveel calorieën als een voeding aan de borst. En zijn ook niet zo compleet qua voedingsstoffen. En immuunstoffen bevatten ze al helemaal niet ;-) Minderen met borstvoeding om een baby beter te laten groeien heeft vaak juist een averechts effect. De vraag is of je zoontje daadwerkelijk minder groeit dan zou moeten. Heb je zijn groei uitgezet op de WHO-curve? Mocht je die groeicurve niet bij de hand hebben, dan kun je m via mijn website downloaden, printen en invullen: https://www.borstvoedingvoorjou.nl/artikelen/groei

Trix Planting
Forumeigenaar

Goede vetten

Bericht door Trix Planting » wo apr 10, 2019 1:56 pm

Zeker niet minderen met bv! Waar mogelijk kun je wat extra vetten toevoegen aan zijn eten: Flink roomboter op brood(korst) +eventueel pindakaas. Olie door/over de warme hap. Avocado’s.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
Saar

Re: Groei van mijn 19-maander

Bericht door Saar » vr apr 12, 2019 6:34 am

Ik heb inderdaad een WHO curve ingevuld (op die van het consultatie bureau was zijn groei nog veel slechter)

Ik kan hem hier niet uploaden om te laten zien.
Maar hij zat tm 14 maanden op de gemiddelde lijn en is sindsdien stil blijven staan

Trix Planting
Forumeigenaar

Curve uploaden

Bericht door Trix Planting » vr apr 12, 2019 6:47 pm

Als je klikt op Volledige Bewerker&voorbeeld zie je een tabblad bijlages. Daar kun je een afbeelding uploaden.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie