hoeveel bv vanaf 1 jaar

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
zozo

hoeveel bv vanaf 1 jaar

Bericht door zozo » za nov 02, 2019 2:38 pm

Hallo,
We zijn nog niet zo ver, maar deze vraag houdt me wel vaak bezig: hoeveel drinkt een kindje van een jaar nog aan de borst? Op welke momenten en hoe vaak? Want in principe eten ze vanaf een jaar ook met de pot mee dacht ik?

ducky

Re: hoeveel bv vanaf 1 jaar

Bericht door ducky » ma nov 04, 2019 8:12 am

Hi,

Per dag heeft een kindje van een jaar ongeveer 1 liter vocht nodig. Hoeveel het kindje nog aan de borst drinkt, is denk ik per kindje verschillend.

Mijn zoontje is nu 13 maanden. En voor het eerst heb ik het idee dat we de borst gaan afbouwen. Ik heb heel lang op ongeveer 6 voedingen op een dag gezeten (1x in de ochtend, 2x in de avond (2e keer als hij al slaapt) en 2 keer in de nacht, overdag als ik thuis ben wanneer hij wil, met papa/oppas/creche wat hen lukt, vaak nog 2 flesjes). Nu proberen we hem wat meer water te geven (bij het eten, in de middag) maar daar wil hij maar een paar slokjes van... Ik vind het prima, en mijn zoontje volgens mij ook, dus ik ga lekker zo door. Oh, en eten... ja, dat gaat langzaamaan ook steeds beter. Daar had hij tot voor kort gewoon nog niet zo veel behoefte aan. Hij eet wel grotendeels met de pot mee, hoewel we natuurlijk nog wel opletten met zout en kruidig eten!

Maar ik hoor ook van verschillende mensen dat die alleen nog in de ochtend en de avond (bijvoorbeeld) de borst geven, als de kleine er voldoende ander vocht bij krijgt, is dat ook prima, denk ik.

Succes!

Topic starter
zozo

Re: hoeveel bv vanaf 1 jaar

Bericht door zozo » di nov 05, 2019 2:29 pm

Dankje voor het delen! Iedere situatie is idd heel anders. Mijn zoontje van 10,5 maanden drinkt 4 a 5 keer aan de borst en wil geregeld voedingen die ik aanbied liever overslaan. Maar iets anders drinken wil hij eigenlijk ook niet. Ach het loopt wel los.
Nog meer, andere ervaringen iemand?

Plaats reactie