Twijfel over aantal voedingen schrappen

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
zozo

Twijfel over aantal voedingen schrappen

Bericht door zozo » do jan 23, 2020 8:52 am

Hallo,

Momenteel ben ik erg in dubio. Ik ben nu 3 maanden zwanger en geef mijn kindje van 1 jaar 4 voedingen op een dag. Vooral de ochtend- en avondvoeding vraagt hij zelf om, maar de twee voedingen overdag is meer op mijn initiatief. Omdat ik zwanger ben vind ik deze voedingen overdag een hele opgave worden. Ik merk dat 4 voedingen geven tijdens de zwangerschap veel energie vraagt. Ik overweeg om de 2 voedingen van overdag te laten vervallen. Maar ik vind dit spannend, omdat ik niet weet of de productie dan voldoende op peil blijft voor de ochtend- en avondvoeding. Ik wil nog niet helemaal stoppen. Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Omdat ik nu het eerste trimester bijna voorbij ben kan het ook zijn dat mijn moeheid over een tijdje minder wordt, maar ik merk wel dat ik ook meer tegen die voedingen overdag op begin te zien. Wat is handig? Hoe denken jullie hierover?

Trix Planting
Forumeigenaar

Twee, drie of vier

Bericht door Trix Planting » ma jan 27, 2020 4:04 pm

Met twee voedingen zou je je productie goed op peil moeten kunnen houden.
Volgens mij kun je het gewoon laten komen zoals het komt. Als je je goed genoeg voelt om te voeden bied je het aan; zo niet, dan sla je de voeding overdag over.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie