Combinatie borst en flesvoeding

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Janne p

Combinatie borst en flesvoeding

Bericht door Janne p » vr apr 12, 2019 11:08 pm

Hallo,
Voed op dit moment mijn zoon van 5 maanden volledig, maar vaak niet naar tevredenheid. Komen hierdoor ook niet in een ritme en soms is er onrust bij hem en wil hij drinken, maar lukt dit niet. Productie is aan de lage kant ondanks veel inspanningen (power kolven, borstcompressie, na kolven, neusspray, domperidon)
Mijn inziens doordat ik op het moment teveel "op mijn bord" heb, factoren die helaas nu niet zijn op te lossen en ik ook niet tot rust kom met alle voedingsmomenten.
Psychisch gaat het ook steeds minder goed. Ik hoop dat een combinatie van kunst en borstvoeding rust kan geven en hoop zo toch nog een tijd deels borstvoeding te kunnen geven. Welke manier van combineren zou in dit geval het meeste kans van slagen hebben in mijn situatie?
Alvast bedankt.

Ellen van Kooij
Forumeigenaar

Re: Combinatie borst en flesvoeding

Bericht door Ellen van Kooij » za apr 13, 2019 12:05 am

Lukt het wel om hem aan de borst te laten drinken? Dan is een borstvoedingshulpset wellicht een optie.
De bijvoeding (donormelk, kunstvoeding, eigen gekolfde melk) geef je dan tijdens het drinken aan de borst, via een zacht en dun slangetje langs je tepel.
sns1.jpg
sns1.jpg (72.15 KiB) 72 keer bekeken

Plaats reactie