Regelmaat met borstvoeding

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Ireentje

Regelmaat met borstvoeding

Bericht door Ireentje » vr jul 05, 2019 1:22 pm

Hallo,
Mijn dochter is 2,5 maand. Ik geef voeding op verzoek en voor een tijdje geleden had ik hier ook enige regelmaat in. (Tussen 7 en 8, tussen 11 en 12, tussen 15 en 16 en tussen 19 en 20, vervolgens sliep ze lekker door en kwam ze alleen snachts om 3 a 4 uur) ik kon dit niet wijzigen zodat ze savonds later nog dronk en vervolgens de nacht doorsliep. Ze werd gewoon om 3 a 4 uur wakker wat ik niet erg vond.
Gewoon doorgegaan met voeden op verzoek, de laatste weken is alles weer om, ze komt zelfs weer 2x in de nacht. Tevens vind mn dochter het lastig om buiten de deur te slapen (bijv tijdens een wandeling) alles is interessant. Balans tussen voeden, voldoende slaap voor haar en wat buiten de deur ondernemen is best lastig. Hebben jullie advies om een beetje regelmaat in voeden en slapen te kunnen krijgen?
Ik ben vrij makkelijk, als ik ergens heen wil vind ik dat ze gewoon mee kan en daar vervolgens zou moeten kunnen slapen, dit stimuleer ik, echter word het nu wel lastig en ben ik bang dat ze oververmoeid raakt als ze niet slaapt en vervolgens ook minder drinkt.
Een beetje regelmaat lijkt mij wel fijn en ben wel benieuwd naar jullie dagritme tips.

MamaE

Re: Regelmaat met borstvoeding

Bericht door MamaE » za jul 06, 2019 11:31 am

Mijn zoon werd rond die leeftijd ook 'lastiger', wilde niet meer overal slapen en 's nachts vaker drinken. Hoort erbij denk ik. Over de nachtvoedingen heb ik me vaak druk gemaakt, maar als niets helpt, kan je het 't beste accepteren en het jezelf proberen zo makkelijk mogelijk te maken (samen slapen ?). Bedenk dat er ooit een eind aan komt, hopelijk eerder dan later, maar dat is grotendeels aan haar :)
Heb je al geprobeerd haar in een draagdoek te laten slapen? En valt ze in de auto misschien beter in slaap?

Wellicht hebben anderen nog tips voor je. Succes met het vinden van een balans!

Roos

Bericht door Roos » di jul 23, 2019 7:40 pm

Misschien niet wat je wil horen, maar ter relativering: meeste kindjes op deze leeftijd krijgen nog zeker 8 voedingen. Minstens.
Ik denk dus dat je je het beste aan kunt passen aan je baby i.p.v. je baby te verwachten zich aan te passen aan jou

Topic starter
Ireentje

Bericht door Ireentje » za jul 27, 2019 4:34 pm

Aanpassen is juist hetgeen dat we doen..
Er komt echter wel eens een gemaakte afspraak naar voren dat op die dag en dat tijdstip eigenlijk voor haar niet uitkomt maar waar we dan toch heen moeten.
De vraag is dus: hoe combineren jullie voeding, slaap en geplande dingen. Hier is het namelijk iedere dag anders dat heerlijk is op dagen dat er niets gepland staat, maar wel lastig is als er gepland moet worden..
Ik loop daar tegenaan en dacht dat jullie misschien tips hadden in het krijgen van wat regelmaat...

Mama-Anne

Bericht door Mama-Anne » zo jul 28, 2019 8:56 am

Oww die regelmaat... Baby's en agenda's combineren is zo lastig...
Toen de wakkertijden langer werden en de dutjes dus minder frequent ging ook het slapen 's nachts beroerder hier. Mij is toen verzekerd dat het flink zou helpen als ik zorgde voor een ritme overdag. Ik probeer dat nu al 1-1,5 maand en het lukt nog niet echt hoor... Ik probeer er bij informele afspraken voor te zorgen dat diegene weet dat ik misschien last minute schuif, formele afspraken zo goed mogelijk te plannen op een moment dat de kans het grootste is dat er dan geen dutje loopt en fingers crossed...

Plaats reactie