Branderig gevoel tijdens voeden

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Matka

Branderig gevoel tijdens voeden

Bericht door Matka » di jul 09, 2019 8:48 pm

2 weken geleden ben ik mama geworden van onze prachtige zoon. Hij drinkt vanaf het begin af aan al erg goed, geen problemen met aanleggen en hij drinkt erg krachtig.
Maar vanaf het begin af aan gaat het voeden met de rechter borst zonder problemen en is links erg gevoelig. Toeschietreflex is pijnlijk, maar na een tijdje nam de pijn af en ging het voeden zonder problemen. Ik heb af en toe eens een kloofje aan mijn linker tepel gehad, maar die trok telkens vrij snel weg.
Nu de laatste dagen trekt de pijn na het toeschietreflex niet weg en heb ik een branderige jeuk door mijn hele borst. Ik voel het tot in mijn tenen en ik hou het echt niet meer 15 minuten vol, dan moet ik de kleine er echt afhalen. Mijn tepel is nog lang na het voeden extreem gevoelig. Het gekke is dat ik er met kolven geen last van heb.
Ik kan hier niks over vinden in mijn borstvoedingsboek, ik vroeg me af of iemand dit herkend en of er tips zijn om dit te verbeteren.

NataschaO
Forumeigenaar
Contacteer:

Re: Branderig gevoel tijdens voeden

Bericht door NataschaO » wo jul 10, 2019 1:38 am

Het klinkt alsof je kindje aan de linker borst niet net zo goed kan aanhappen als rechts. Als hij de linker daardoor niet goed kan legen, kan dat stuwing geven en daarmee jeuk, kloofjes en andere ongemakken.
Is er een verschil in je borsten waardoor het aanhappen links lastiger is dan rechts? Of kan het zijn dat je kindje een vooorkeurshouding heeft voor het hoofdje? Of pijn in de nek aan 1 kant door de geboorte?
Om meer duidelijkheid te krijgen lijkt het me zinvol om een lactatiekundige mee te laten lijken. Die kan je dan gelijk tips geven om het op te lossen.
Mocht het een vooorkeurshouding van je kindje zijn, dan kan een fysiotherapeut misschien behulpzaam zijn.
Natascha Oorthuis
Lactatiekundige IBCLC

Plaats reactie