Hoeveelheid

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Kaatje

Hoeveelheid

Bericht door Kaatje » ma jul 22, 2019 6:43 am

Mijn 9 weken oude baby slaapt al 2 weken van 22-5. Fijn, alleen mijn beide borsten zijn om 5 uur vreselijk vol, ik ben elke ochtend helemaal nat, bed is nat, borsten doen zeer. Baby eerder wakker maken helpt niet, want dan drinkt hij een paar slokken helaas.
Wanneer trekt dat bij? Duurt nu al 2 weken, eigenlijk zou het aanbod toch wel aangepast moeten zijn?

MamaE

Re: Hoeveelheid

Bericht door MamaE » di jul 23, 2019 12:21 am

Ik heb ook veel last gehad van lekkage en stuwing met ook zo'n periode van doorslapen. De echt pijnlijke stuwing stopte toen hij weer nachtvoedingen nam vanaf 11 weken, maar lekkages bleef ik houden. Niet echt een antwoord op je vragen dus helaas... Hou vol, langzaam maar zeker trekt dit bij!

Ik heb een tijdje op van die celstof onderleggers geslapen. Later ben ik overgegaan op slapen met bh met zoogcompressen. Dat lekte overigens nog steeds vaak door, maar het ving wel wat melk op. Verder standaard op een handdoek slapen. Leg al die dingen naast je bed, dan kun je s nachts verversen. En probeer op je rug te blijven slapen zodat er geen extra druk op je borsten staat.
Als het zeer doet en hij wil niet drinken, zou je kunnen kolven. Om de ergste druk kwijt te raken helpt het wellicht ook om een warme douche te nemen, wat masseren en het eruit laten lopen.

Plaats reactie