Borstvoeding afbouwen ivm werk

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Newmom

Borstvoeding afbouwen ivm werk

Bericht door Newmom » di jul 23, 2019 10:59 am

Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik weer gaan werken en ik ben daarvoor de borstvoeding aan het afbouwen. Nu zou ik graag s ochtends en s avonds nog borstvoeding geven. Heeft hier iemand ervaring mee of dit goed gaat? Ik wil namelijk op het werk niet kolven, wel wil ik s avonds en s ochtends nog kolven, maar tussen 7-18 kan ik geen borstvoeding geven of kolven.
Heeft iemand tips om de productie toch op gang te houden? Ik heb het idee dat het inmiddels al wat terugloopt en ben zelfs weer ongesteld geworden..

Hopelijk hebben jullie tips!

Trix Planting
Forumeigenaar

Melkproductie

Bericht door Trix Planting » di jul 23, 2019 11:41 am

Hoe oud is je baby als je weer aan het werk gaat?
Hoe jonger je baby, des te groter de kans dat je melkproductie gaat teruglopen als je tussen 7 en 18 uur niet voedt of kolft.
Sommige moeders lukt het wel, maar het merendeel kan pas met een maand of negen overdag zonder terugloop de voedingen overslaan.
Als je dit voor lief wilt nemen zul je inderdaad bijtijds moeten beginnen met voedingen over te slaan.
Hier.
vind je een handig afbouwschema.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
Newmom

Re: Borstvoeding afbouwen ivm werk

Bericht door Newmom » di jul 23, 2019 4:46 pm

Bedankt voor de tip van het afbouwschema! Baby is pas 3 maanden oud als ik weer aan het werk ga.

Plaats reactie