Zonder Tepelhoedje lukt niet, maar veel lucht

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Jismiss

Zonder Tepelhoedje lukt niet, maar veel lucht

Bericht door Jismiss » zo nov 03, 2019 2:14 am

Mijn tepels zijn plat waardoor aanleggen zonder tepelhoedje niet lukt. Maar hierdoor krijgt mijn zoontje veel lucht binnen tijdens het drinken. Ik wil het liefst zonder hoedje borstvoeding geven, maar hoe?

Trix Planting
Forumeigenaar

Filmpjes kijken

Bericht door Trix Planting » ma nov 04, 2019 9:50 am

AfbeeldingPlatte tepels hoeven geen beletsel te zijn voor een goede hap. De meeste baby’s lukt het na een tijdje wel om de borst zo aan te happen dat de platte tepel geen probleem meer is. Hoe oud is jouw baby?

Probeer eens om je baby op deze manier aan te leggen; tot 30 sec. Te kleine hap, daarna goede techniek.

In dit filmpje zie je ook voorbeelden van goede en slechte technieken; een beetje Engels kunnen begrijpen is dan wel fijn.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Anne3006

Re: Zonder Tepelhoedje lukt niet, maar veel lucht

Bericht door Anne3006 » ma nov 04, 2019 9:13 pm

Hoi! Ik heb het zelfde gehad bij mijn dochtertje. Na 2 maanden volledig met tepelhoedje, ging het daarna zonder. Wat ik deed was halverwege de voeding het tepelhoedje af en dan dronk ze verder zonder, zo heb ik het eigenlijk afgebouwd en nu drinkt ze helemaal nooit meer met een tepelhoedje. Hoop dat je er wat aan hebt !

Plaats reactie