Afbouwen borstvoeding

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Andrea84

Afbouwen borstvoeding

Bericht door Andrea84 » za nov 23, 2019 7:30 am

Hoi,

Heb een vraag. Mijn zoontje is nu bijna 10 weken en ben bezig met afbouwen van de borstvoeding.
Dit gaat best aardig, alleen merk ik dat ik veel melk heb...

Nu geef ik nog sochtends, savonds en 1x snachts borstvoeding. Het liefst zou ik willen naar de ochtend en avond alleen nog. Of ochtend en nacht alleen lijkt me dat niet handig want je hoopt toch dat je kindje straks snachts niet meer komt. Moet ik nu de nacht het liefst al een flesje geven?

Vind het lastig namelijk... wil het graag onder controle hebben als ik straks weer moet werken. Wil proberen ochtend en avond nog borstvoeding te geven.
Hoe gaat t dan als je bijvoorbeeld een avond eens wat hebt want je moet liever niet kolven toch omdat dat dan de productie weer stimuleerd.

Hoor het graag...

Trix Planting
Forumeigenaar

Proberen

Bericht door Trix Planting » do nov 28, 2019 5:46 pm

Heb je op het ogenblik nog genoeg melk voor je baby? Alsje nog verder gaat minderen is de kan best groot dat jeproductie terugloopt en je die twee voedingen te weinig melk hebt.
De enige manier om daarachter te komen is proberen. Dus inderdaad nachtvoeding vervangen door een flesje kv.
Als je erg veel last krijgt van stuwing kun je de spanning even wegkolven.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie