wel scheetjes, geen poep (zondag was de laatste 'poepluier')

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
lafem1985

wel scheetjes, geen poep (zondag was de laatste 'poepluier')

Bericht door lafem1985 » vr dec 20, 2019 2:06 pm

Mijn zoontje van drie maanden heeft afgelopen zondag voor het laatste gepoept, was meer een grote natte scheet dan een echte poepluier. De vijf dagen daarvoor had hij ook niet gepoept. Hij laat wel scheetjes sinds zondag en de laatstste 36 uur meer scheten. Ik lees in de literatuur dat 3 a 4 dagen niet poepen normaal is voor borstvoedingsbaby's. Ik twijfel nu alleen of hij last heeft van z'n darmen, iemand tips? Moet ik aan de bruine bonen? :D

Trix Planting
Forumeigenaar

Vaker voeden

Bericht door Trix Planting » zo dec 22, 2019 10:23 am

Hoe is het nu?
Baby’s gaan soms makkelijker poepen als je wat vaker gaat voeden.
Dat hoeft niet op vaste tijden. Je kunt het gewoon in jullie dagritme inpassen, bijv. als hij wakker wordt én als je hem weer in bed legt; als je zelf gaat zitten voor koffie/thee/lunch/telefoon/televisie, en hij is toch (half)wakker. Het gaat ook niet om megavoedingen; een paar flinke slokken is al prima.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
lafem1985

Gepoept, wel andere structuur!! Achterblijven groei?

Bericht door lafem1985 » ma dec 23, 2019 5:14 pm

Bedankt voor je reactie. Aanleggen doe ik genoeg, maar dat is ook iets wat hij de laatste twee weken anders doet, hij wil soms gewoon echt niet. Gaat dan scheetjes laten op mijn borst met zn mond, of huilen of een beetje kletsen tegen m'n tepel :lol:

Vannacht had meneer ineens gepoept, ik blij :D was niet superveel maar toch. Vanmiddag was het helemaal feest, het zat helemaal tot in zn nek. De structuur was ook anders dan twee weken geleden (dacht ik vannacht ook al te zien, maar ik sliep ook nog half). De zaadjes zijn eruit zeg maar. Het leek eerder een beetje schuimend, maar het was wel gewoon mosterdgeel, mooie borstvoedingspoep-kleur zeg maar.

Zoonlief was vorige week bij het consultatiebureau ook maar 80 gram aangekomen in twee weken tijd. Ik ga morgen nog een keer wegen, want ik denk dat ze een fout hebben gemaakt. De arts heeft er verder ook niets over gezegd. De twee weken daarvoor was hij 220 gram per week gegroeid. Aan zoonlief merk ik trouwens niets, want hij klets de oren van m'n hoofden sinds van het weekend is hij ook bruggetjes aan het oefenen :)

Zie ik iets over het hoofd of gaat het gewoon zoals het past bij zl en moet ik me niet zo druk maken?

Trix Planting
Forumeigenaar

Zacht?

Bericht door Trix Planting » di dec 24, 2019 5:02 pm

Als de poep gewoon zacht is is er niets om je zorgen over te maken.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
lafem1985

Re: wel scheetjes, geen poep (zondag was de laatste 'poepluier')

Bericht door lafem1985 » vr dec 27, 2019 3:33 pm

ja was heel zacht, bedankt voor de geruststelling!

Plaats reactie