Baby wil geen fles

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Y+B+D+R

Baby wil geen fles

Bericht door Y+B+D+R » wo jan 01, 2020 11:14 am

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en krijgt volledige bv. Tot 4 maanden dronk hij af en toe afgekolfde melk uit een flesje, maar hij begon hem ineens te weigeren. Ik ben sinds een maand weer begonnen met introduceren (wel opvolgmelk, want kolven lukt niet zo goed) maar hij wil het flesje niet. Ik wil over 1 a 2 maanden toch graag wel afbouwen met de bv, maar dan is het toch wel belangrijk dat hij uit een flesje kan drinken. En daarnaast zou ik ook wel graag weer eens de deur uit willen, zodat hij bij zijn papa kan blijven.
Ik heb neusspray via de ha aangevraagd, hopelijk lukt het kolven dan ook weer. Misschien vindt hij de opvolgmelk niet lekker. De pap die ik er wel eens van maak vindt hij ook niet echt lekker.
Hij dronk wel uit de aventfles met speen 0 met de vorm van de borst. Ik heb gelezen dat je dan deze speen moet blijven gebruiken ondanks zijn leeftijd, omdat hij de borst gewend is.
Heeft iemand tips? Ik denk dat er niets anders opzit dan het gewoon te blijven proberen he?

Watermeloen

Re: Baby wil geen fles

Bericht door Watermeloen » do jan 02, 2020 8:06 am

Met 9 maanden zou je hem ook kunnen laten drinken uit een bekertje! Met kleine beetjes tegelijk laten wennen. Is misschien wat meer 'werk', maar veel fijner dan de strijd van een fles. Zuigbehoefte heeft hij toch niet meer

Topic starter
Y+B+D+R

Bericht door Y+B+D+R » do jan 02, 2020 10:57 am

Hi, bedankt voor je antwoord. Hij drinkt sinds een paar dagen kleine slokjes thee uit een rietjesbeker. En idd uit een gewone beker drinkt hij ook wel slokjes. Misschien is het idd wel beter dit meer te oefenen dan de fles. Ik heb alleen het idee dat hij uit de bekers niet genoeg melk binnen zal krijgen

Watermeloen

Bericht door Watermeloen » do jan 02, 2020 4:56 pm

Als hij de fles echt niet wilt, drinkt hij sowieso meer uit een beker (al is dat maar een klein beetje). Volgensmij mogen ze vanaf 9 maanden ook een beetje gewone volle melk, of aangelengde volle yoghurt. (zou ik even checken op bijvoorbeeld borstvoeding.com) Wie weet vindt hij dat lekkerder!

Plaats reactie