Advies kolfapparaat

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
wendyjanssen

Advies kolfapparaat

Bericht door wendyjanssen » do okt 31, 2019 1:03 pm

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en vind het erg leuk en handig om te lezen over borstvoeding. Zelf heb ik gelukkig geen problemen gehad het geven van borstvoeding (bij mijn eerste). Het is bijna weer zover dat ik aan het werk ga, dus ben ik op zoek naar het goede kolfapparaat. Ik ben al even gaan googlen en kwam bv. op deze site: https://knibble.nl/kolfapparaat Daar is de keuze heel groot, dus weet ik eigenlijk niet voor welk type ik moet gaan. Heeft iemand tips voor mij? Alvast hartelijk dank. groetjes Wendy

Watermeloen

Re: Advies kolfapparaat

Bericht door Watermeloen » za nov 02, 2019 8:01 am

Boek een kolf consult in bij een lactatiekundige! In Dongen (bijvoorbeeld) kan je kolven uitproberen. Ik heb grote borsten die, door de grootte, aan de slappe kant zijn. Ik ben intens tevreden met mijn Horigen kolf, omdat die silicone borstschelpen heeft. Nooit pijn gehad en altijd een goede kolfopbrengst. Het is wel een flink apparaat om mee te zeulen.

zozo

Bericht door zozo » za nov 02, 2019 2:35 pm

Het ligt nogal aan je persoonlijke situatie en wensen welke kolf het beste is. In Zwolle kun je idd ook kolfapparaten bekijken en advies krijgen. Zijn vast wel meer winkels waar dat kan.
Succes!

ducky

Bericht door ducky » ma nov 04, 2019 8:14 am

Ik raad ook aan om een consult te doen! Heb ik geen spijt van gehad, en kwam wel thuis met de kolf die ik vooraf op het oog had. Maar wel geheel overtuigd dat dat de kolf was voor mij.

Ik kwam ook uit op de Horigen, vanwege de silicone borstschelpen zoals hierboven genoemd. Maar dat is ook persoonlijk wat je prettig vindt!

Topic starter
wendyjanssen

Bericht door wendyjanssen » do nov 07, 2019 10:35 am

Bedankt voor jullie reacties, een bezoek aan een consult lijkt mij inderdaad een goed idee, ga ik zeker doen!

Anne Sophie

Bericht door Anne Sophie » do nov 07, 2019 4:49 pm

Horigen vond ik ook by far het allerfijnst!

TannieB

Bericht door TannieB » di nov 12, 2019 7:11 am

Ik heb een Medela kolf, bevalt erg goed!

Plaats reactie