Vraag over kolven

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Adsc

Vraag over kolven

Bericht door Adsc » di jan 07, 2020 7:32 pm

Hallo iedereen,

Ik heb een dringende vraag. Het gaat over mijn dochter van vier maanden
Ik ben sinds november weer aan het werk en ben ik begonnen met kolven op het werk. Dit doe/deed ik altijd als mijn borsten helemaal vol waren, hier haalde ik uit 1 flesje 100 en uit de andere bijv 60 of 90.

In de avond probeerde ik soms wat bij te kolven zodat ik minstens voor beide bakjes 140 ml had voor beide bakjes
Ik kom dan elke keer weer uit op 2 bakjes per dag
Maar is het soms wel vermoeiend om dat ook nog voor in de avond bij te kolven anders heb ik dus niet genoeg bv voor haar als ze bij de gastouder is

Ik heb na overleg met de consultatie geprobeerd om te kolven op de tijdstippen dat mijn dochter bijv bv thuis zou krijgen. Dit deed ik dan om 10u en om 2u, maar om 2u kreeg ik alleen maar 80 ml. Dit ontmoedigde mij weer en ben ik weer terug gegaan naar het pas kolven als ik volle borsten heb. Ik weet namelijk ook niet hoeveel voeding zij voor de 4 maand moet hebben?

Het liefst wil ik graag bij kolven zodat ik bakjes opspaar
Hoe zou ik dit kunnen aanpakken? En hebben jullie bijv ook tips met het kolven op werk?

Dankjewel alvast!

Groetjes angela