tweeling borstvoeding lukt niet

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
twinmother

tweeling borstvoeding lukt niet

Bericht door twinmother » wo aug 21, 2019 12:31 pm

Hoi allemaal,

ik wil zo graag jullie advies en hulp. 19 augustus om 15:00 ben ik bevallen van een tweeling (2555 en 2325 gram).
die van 2325 kreeg al vrij snel bijvoeding om de 3 uur 10cc. later ook de andere, onverzadigbaar en borstvoeding is nog niet op gang.

ik heb het eerst zonder kunstvoeding geprobeerd voor de zwaarste baby maar ze huilt dan langer na een uur en is na de borst ook nog niet tevreden. is dit hopeloos? is er nog kans dat het op gang komt? help me aub.. verloskjndige is al langsgeweest maar zegt dat kunstvoeding wel echt nodig is. ook omdat ze moeite hebben met hun temperatuur.

zozo

Re: tweeling borstvoeding lukt niet

Bericht door zozo » do aug 22, 2019 3:25 pm

Hoi Twinmother,

Gefeliciteerd met de geboorte van jouw tweeling! Wat bijzonder!

Laat ik voorop stellen dat ik niet weet wat het beste is voor jouw kindjes, maar mijn eerste ingeving is: schakel een lactatiekundige in die met je kan meekijken! Zeker in de kraamweek als de productie nog op gang moet komen. Zij kan samen met jou een passend plan maken. Het kost wel geld, maar als je het te besteden hebt dan is het zeker een meerwaarde! Bij sommige kraamzorg-instellingen kun je gebruik maken van een lactatiekundige, dat zit dan in het pakket erbij. Kun je navragen bij jouw kraamverzorgster. Ook zij is de aangewezen persoon om met jou een plan te maken en eventueel te bespreken of inzet van een lactatiekundige passend kan zijn.

Ik wens je een mooie start toe met je kindjes! Geniet ervan!

Groetjes,

zozo

Plaats reactie