Enorme pijn bij voeden

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
Wiep81

Enorme pijn bij voeden

Bericht door Wiep81 » wo okt 23, 2019 7:21 pm

Goedenavond, wie heeft er tips;
Mijn zoontje van 22 maanden is afgelopen zondag gevallen en er is nu stuk van zijn voortand af. Het voeden doet nu echt zo bizar veel pijn, ik ga echt door de grond. A.s. vrijdag ga ik naar de tandarts met hem in de hoop dat ze het kunnen gladschaven. Vandaag tepelhoedjes gekocht maar hij moet er niks van weten. Zet een enorme keel op.
Ik wil zo graag nog langer doorgaan met voeden maar ben bang dat als het vrijdag niet lukt met gladschaven ik ga stoppen vanwege de pijn en dat wil ik niet.
Om mijn tepels te helen gebruik ik pure lanoline.
Wie heeft er nog tips of ideeen?

Trix Planting
Forumeigenaar

Te laat.....

Bericht door Trix Planting » zo okt 27, 2019 3:42 pm

Sorry voor de late reactie; ws heb je er nu niet meer zoveel aan. Hopelijk heeft de tandarts het een beetje bijgevijld.
Hoe is het nu?
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
Wiep81

Re: Enorme pijn bij voeden

Bericht door Wiep81 » di okt 29, 2019 10:02 pm

Ha Trix, bedankt voor je reactie!
Helaas is het niet gelukt bij de tandarts. Dus enorme pijn bij voeden en een teruglopende productie. Heb jij nog ideeen of tips?
Groet Wietske

Trix Planting
Forumeigenaar

Tips

Bericht door Trix Planting » wo okt 30, 2019 5:00 pm

Op den duur zal het wel minder scherp worden hoop ik.
In principe zouden de tandjes niet langs je tepel moeten schuren tijdens het voeden.
Goed aanhappen met een grooooote mond (kun je voordoen) is altijd belangrijk. En als het om de boventanden gaat: kijken of je hem iets hoger kunt aanleggen zodat hij niet aan de borst ‘hangt’.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie