Bijna 4 maanden oud maar komt nog om de twee uur!

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Leen

Bijna 4 maanden oud maar komt nog om de twee uur!

Bericht door Leen » wo nov 06, 2019 11:06 pm

Hoi allemaal!
Mijn 14 weken oude(jonge) zoontje drinkt na de nodige opstartproblemen nu al een tijd fulltime de borst. Ik heb een enorm verschil in productie tussen links en rechts en geef maar 1 borst per voeding. Dit omdat hij niet meer wil of in slaap is gevallen (‘s nachts) na 1 borst. Maar hij komt dag en nacht om de twee uur. Iedereen uit mijn omgeving vindt hier nogal wat van en het maakt mij best onzeker...en vermoeid. Hij dronk tot twee weken terug maar 60 ml uit een flesje afgekolfde melk, maar zit nu wel op de 100. Krijgt hij uit mijn borsten te weinig? Moet ik toch 2 borsten geven per voeding...en hoe dan? Iemand tips om mogelijk de tijd tussen de voedingen te rekken...vooral ‘s nachts? Alvast heel erg bedankt!

Anne Sophie

Re: Bijna 4 maanden oud maar komt nog om de twee uur!

Bericht door Anne Sophie » do nov 07, 2019 4:48 pm

Wat fijn dat het nu lukt om fulltime de borst te geven. Ik kan me voorstellen dat het wel intensief is, om de 2 uur, ook 's nachts.
Mijn ervaring is dat als ik er zelf langer tussen ging laten, ons kindje vanzelf meer per keer ging drinken. Door langer wachten kreeg hij meer trek en dronk hij de volgende keer meer, waardoor hij na die voeding vanzelf langer ging wachten, en zo door.

14 weken is nog best jong, nachtvoedingen zijn heel normaal, maar elke 2 uur is wel pittig, als je het zelf volhoudt is het prima, maar als je vermoeid raakt zou ik er wel proberen verandering in te brengen.

Dus bijvoorbeeld door hem een keer langer te laten wachten (misschien met een speen?) en die eerste keer wachten is misschien wel even doorbijten maar loont mogelijk daarna wel! Slaapjes worden dan misschien ook langer want elke 2 uur drinken betekent ook korte slaapjes....

Je kunt zelf kiezen hoe lang je wacht natuurlijk. Kwartiertje rekken of een uur is alweer een verschil... Misschien steeds iets langer?

Plaats reactie