Veel voeding 1 borst

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Dagmar

Veel voeding 1 borst

Bericht door Dagmar » zo nov 10, 2019 10:18 pm

Mijn baby is nu ruim 2 weken oud en tot op heden ging de borstvoeding goed. Echter sinds 3 dagen lijkt er meer uit mijn linkerborst te komen. Als hij hiermee start met drinken gutst het uit zijn mond. Ook loopt het spontaan uit mijn borst..Kan ik hier iets aan dien? Vraag 2: hij drinkt liever 1 borst helemaal leeg in 20 min dan zoals eerder 10 min elke borst. Is dit wel goed voor mijn productie??

Trix Planting
Forumeigenaar

‘Afkoppelen’

Bericht door Trix Planting » ma nov 11, 2019 10:14 pm

#Bvf Je kunt eens proberen of het beter gaat als je hem, zodra je de melk voelt toeschieten (of zodra je aan zijn drinkgedrag merkt dat er veel melk komt) even ‘loskoppelt’ en de melk weg laat stromen in een doek of flesje. Je legt hem dan pas weer aan als er geen melk meer uit je borst druppelt.
Je kunt ook eens googelen op biological nurturing. In deze houding kunnen baby’s vaak wat rustiger drinken als de melk hard stroomt.
Op termijn zal het wel beter gaan!
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Trix Planting
Forumeigenaar

Geen klok

Bericht door Trix Planting » ma nov 11, 2019 10:21 pm

Je hoeft niet op de klok te kijken als je aan het voeden bent. Als je goed naar je kindje kijkt zul je merken dat hij eerst heel actief drinkt, dan steeds minder gaat slikken. Als hij bijna niet meer slikt, of je denkt dat je borst leeg is, dan kun je hem nog aan de andere borst laten drinken zolang als hij en jij willen.
Sommige baby’s zijn snel klaar; andere doen er langer over. Bij zo’n kleintje kun je wel verwachten dat hij wat tijd nodig heeft om een kant leeg te drinken.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF

Trix Planting
Forumeigenaar

Biological nurturing

Bericht door Trix Planting » ma nov 11, 2019 10:22 pm

E45B9FE9-6E32-478C-AFDB-F9BAB7FF85FD.jpeg
E45B9FE9-6E32-478C-AFDB-F9BAB7FF85FD.jpeg (28.79 KiB) 30 keer bekeken
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF