Geen bv meer maar wel aan tepels zitten

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
MamaE

Geen bv meer maar wel aan tepels zitten

Bericht door MamaE » di nov 19, 2019 9:34 pm

Hoi hoi,

Mijn zoon is nu 21 maanden en is de laatste weken sterk gaan minderen met borstvoeding. Op dit moment probeert hij soms nog een slokje maar lijkt het niet lekker te vinden. Ik ben ook zwanger dus zal het daar aan liggen. Ik vind het wel jammer, met name ook aangezien hij te weinig eet en ondergewicht heeft.
Zijn er trucjes om hem toch wat te laten drinken? Ik denk dat ik nog wel melk heb.

Daarnaast wordt hij 's nachts nog steeds een aantal keer wakker. En nu wil hij niet meer drinken maar wel mijn tepels vaatpakken :? . Dit deed hij al af en toe tijdens het voeden (de andere tepel vastpakken), maar nu doet hij het gewoon altijd, beide tepels. Hier begin ik dus een beetje genoeg van te krijgen. Als ik weiger is het huilen dus meestal geef ik toe en na een tijdje zeg ik tegen hem dat het klaar is. Hij is best wel veeleisend en ik ben misschien niet consequent genoeg.
Geef ik teveel toe en moet ik hem troosten zonder borst? Is niet echt een borstvoeding vraag, maar heeft er wel alles mee te maken.

Groetjes, MamaE

Trix Planting
Forumeigenaar

Alternatief bieden

Bericht door Trix Planting » do nov 28, 2019 4:02 pm

Veelkindjes die met bv zijn gestopt zoeken nog naar de vertrouwdheid van de borst.dat kan zijn met een handje in je decolleté, of in jullie situatie spelen met de tepel. Ik snap goed dat je dat niet fijn vindt. Maar voor hem is de ene keer wel en de andere niet lastig te begrijpen. Misschien kun je hem een acceptabel alternatief bieden? Dus bijv. wel aan je oorlelletje, of
handje op je blote hals.
Consequent zijn is voor je zoontje wel het fijnst!
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie