Scherpe steken tijdens bv, en beurs borst

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Marloes

Scherpe steken tijdens bv, en beurs borst

Bericht door Marloes » wo dec 25, 2019 9:15 pm

Tijdens0 het voeden heb ik regelmatig scherpe steken in mijn borst. Dacht aanvankelijk dat hetvde scherpe nageltjes waren die als een soort van naaldje in mijn vel komen. Maar dat is het niet. Het voelt ookbslsof er een beetje wordt vacuüm gezogen.
Na het voeden heb ik ook beurse plekken in mijn borst, voelt niet als harde plekken, wel als blauwe plekken.

Herkent iemand dit? Wat kan het zijn of ksn haar ik er tegen doen?

lafem1985

Re: Scherpe steken tijdens bv, en beurs borst

Bericht door lafem1985 » vr dec 27, 2019 3:38 pm

Ik heb dat ook wel eens omdat zl mn borst dan niet goed genoeg geleegd heeft. Als dat te vaak achter elkaar gebeurt of als je borst klem zit en er een melkkliertje verstopt raakt, kan je borstontsteking krijgen. Een beginnende borstontsteking kan je prima zelf wegmasseren. Je moet er dan wel (heel!) pro actief mee aan de slag, maar borstontsteking ontwikkelt zich ook best snel, dus als je dit al langer hebt is dit het waarschijnlijk niet.

Ik heb het ook wel eens als de omgeving waar ik gevoed heb te koud is, meest is dat snachts want dan houd ik zl rechtop voor een boertje, maar dan heb ik m'n borst(en) nog niet ingepakt. Dan krijg ik meer steken.

Ik heb het ook wel eens als m'n oudste twee kinderen ineens 'ik wil stoeien met mamma' willen spelen en m'n borsten per ongeluk in het gedrang vast komen te zitten. Hierdoor voelt het dan beurs op de plek waar ik geraakt ben zeg maar :)

Vosje

Bericht door Vosje » vr dec 27, 2019 9:14 pm

Scherpe steken herken ik wel. Daar had ik een tijdje last van aan het begin van mijn tweede borstvoedingsperiode, maar alleen aan 1 kant. Het voelde echt onprettig en is vanzelf overgegaan na een maand of 2-3. Ik weet nog steeds niet wat dit geweest is.

Julimama

Bericht door Julimama » za jan 04, 2020 7:45 pm

Ik heb in de eerste weken van borstvoeding hier extreem last van gehad. Steken die uiteindelijk zelfs naar mijn zij en rug te voelen waren. Dit ging vanzelf weer over gek genoeg.

Plaats reactie