Hoeveel melk heeft baby van 9 maanden nodig?

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Y+B+D+R

Hoeveel melk heeft baby van 9 maanden nodig?

Bericht door Y+B+D+R » za jan 04, 2020 3:24 pm

Morgen is mijn zoontje 9 maanden. Hij krijgt, naast zijn vaste voedsel, nog bv. Hij drinkt heel weinig naast de bv, een paar slokjes water of slappe thee uit een rietjesbeker of gewone beker. Een fles wil hij niet.
Nu is het zo dat ik merk dat mijn melk niet elke keer meer toeschiet. Hij wil wel drinken, maar na een paar minuten geeft hij het op. Dit is al 2 dagen zo. Ik heb er neusspray voor gekregen, dat heel goed hielp, maar deze is op en is momenteel nergens meer verkrijgbaar. Zo heeft hij maar 1 voeding op een dag. Voordat hij gaat slapen in de avond lukt het gekgenoeg wel en snachts drinkt hij ook nog 2x (al ben ik hier ook wel klaar mee, ik zou heel graag weer een hele nacht door willen slapen!)
Ik vraag mij af hoeveel melk een baby van 9 maanden nodig heeft? Ik geef hem pap van 90cc opvolgmelk als het drinken niet lukt, zodat hij toch iets van melk binnen krijgt. Hij eet hiervan niet alles op. En met die paar slokjes uit een beker krijgt hij ook niet veel vocht binnen?
En ik heb wel het gevoel dat dit het einde van de bv betekent. Mijn melk schoot wel vaker een keertje laat toe, maar niet zo vaak en lang achter elkaar als nu. Het is nu 15:30 en hij heeft sinds vanacht 1:00 niet meer uit mijn rechterborst gedronken...

Topic starter
Y+B+D+R

Re: Hoeveel melk heeft baby van 9 maanden nodig?

Bericht door Y+B+D+R » za jan 04, 2020 8:17 pm

Vanavond voor het slapen gaan lukte de bv ook niet. Mijn zoontje wilde wel drinken, maar er kwam niets. Hij is zo lief en geduldig, maar ik voel me er wel vervelend onder. Hij wil graag bij me drinken, maar het lukt niet.
Ik heb hem nogmaals een flesje kv aangeboden. Hij heeft uiteindelijk 20cc gedronken. Beter iets dan niets.
Over de hele dag heeft hij 1x kunnen drinken bij me.
Is het mogelijk dat mijn lichaam er zelf klaar mee is? En daarom mijn bv stopt?

Vosje

Bericht door Vosje » ma jan 06, 2020 9:52 pm

Hoi, hoe vaak bied je de borst nog aan gedurende de dag? Ben je overdag thuis en kan je baby zo vaak bij jou drinken als hij wil?

Je melk raakt niet zomaar op. Wel kan je een dip in je productie hebben omdat je ongesteld moet worden. Als een vrouw zwanger raakt daalt haar productie ook. Maar het kan zo zijn dat je minder melk aanmaakt omdat je borsten niet voldoende worden gestimuleerd. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod, hoe meer er gedronken wordt hoe meer er wordt aangemaakt. Je geeft aan dat je je baby KV aanbiedt als je denkt dat hij onvoldoende gedronken heeft - dit betekent dat je zelf minder melk gaat aanmaken want hij zal zich niet meer melden. Ook kan het zijn dat hij wat lui is geworden: je melk schiet minder snel toe, het is makkelijker om uit een fles te drinken, dus doet hij niet meer zijn best. Als resultaat worden je borsten minder gestimuleerd en daalt je productie.

Ik denk dat je het nog wel omhoog kan krijgen, maar dit zal wel wat moeite kosten. Als je thuis bent, probeer dan zo veel mogelijk aan te leggen, ook op jouw verzoek. Geef niet te snel een flesje KV als een voeding niet is gelukt, maar probeer over een half uurtje weer je borst aan te bieden. Blijf nachtvoedingen geven, dat is heel belangrijk voor jouw productie. En als je TSR wegblijft, probeer die oxytocine spray toch ergens te vinden (kan het echt overal op zijn?) Al met al, bied borstvoeding zo veel mogelijk aan!

Supersizeme

Bericht door Supersizeme » wo jan 22, 2020 10:16 pm

Hi! Ik zit met hetzelfde probleem wat betrefr de neusspray. Ik heb vandaag in rotterdam heel wat apotheken afgebeld en nog 1 flesje gevonden. Misschien kan je dit ook doen in jouw woonplaats?

Ook mijn zoontje is wat 'lui' qua drinken. Hij vindt de snelle srroom heerlijk, en na een dag op de opvang met gekolfde melk is mijn borst maar sloom! Veel succes!!

Plaats reactie